A keréktárcsák a nem szokványos igénybevételekkel szemben kevésbé ellenállóak, sérülékenyek. Ezek a sérülések több kategóriára bonthatók.
Felületi, felszíni sérülések:
- acél keréktárcsáknál a külső festés vagy lakkréteg sérülése után rozsdásodás lép fel
- a kezdeti rozsdásodás csak esztétikai probléma, de a túlzott rozsdásodás már a keréktárcsa szerkezetét is gyengítheti,adott esetben tömítetlenségi problémákhoz is vezethet
- könnyűfém keréktárcsánál kizárólag esztétikai problémát jelent az ilyen sérülés, mivel a hagyományos értelemben vett rozsdásodással szemben ellenállóak
Enyhébb deformáció, kisebb anyagleválással járó sérülések:
- az esztétikai benyomáson felül kiegyensúlyozatlansági vagy egyenesfutási problémákat is okozhat
- bizonyos helyzetekben lassú defekthez, nyomásvesztéshez vezethet
Nagymértékű deformáció, törés:
- nagyobb kátyúknál vagy balesetek esetén fordulhatnak elő ilyen sérülések, ezeket legtöbbször nem lehet vagy rendkívül kockázatos javítani.